mechanik samochodowy wrocław
mechanik samochodowy wrocław
ASK Serwis Facebook
mechanik samochodowy wrocław
ASK Serwis Google
ASK Serwis Instagram
ASK Serwis Yelp

ASK Serwis 

Serwis Samochodowy Wrocław

Chcesz zapytać o cenę? 
Umówić termin?

ZADZWOŃ

Centrum hamulcowe ATE Wrocław 👈 Profesjonalna wymiana klocków i tarcza hamulcowych 🔝Wymiana płyny hamulcowego Wrocław 🔧 Wieloletnie Doświadczenie 🔝

Układ hamulcowy jest to zespół mechanizmów umożliwiających zmniejszenie prędkości oraz zatrzymania pojazdu. Układ ten składa się z mechanizmów hamujących - hamulców oraz mechanizmów uruchamiających hamulce. Ze względu na zadanie, jakie spełniają hamulce pojazdów samochodowych, dzielimy je na robocze, awaryjne i postojowe.

Podczas normalnej jazdy kierowca posługuje się przede wszystkim hamulcami roboczymi . Są one uruchamiane za pomocą pedału i działają tylko podczas wywierania nacisku na ten pedał. Działają na wszystkie koła samochodu.

Hamulce awaryjne są uruchamiane niezależnie od hamulca roboczego i są przeznaczone do zatrzymania pojazdu w razie awarii hamulca roboczego. Hamulec awaryjny działa podczas wywierania nacisku na mechanizm uruchamiający. Działają bądź na koła tylnej osi, bądź na wał napędowy.

Hamulec postojowy służy do utrzymywania pojazdu w bezruchu na drodze płaskiej lub pochyłej. Hamulec ten uruchamiany jest ręcznie z miejsca kierowcy, niezależnie od hamulca roboczego i działa po zabezpieczeniu trwałego nacisku na dźwignię.

 

Pod względem konstrukcyjnym hamulce pojazdów samochodowych dzielimy na:

  • szczękowo - bębnowe

  • tarczowe

  • taśmowe

  • elektromagnetyczne (bardzo rzadko stosowane)

Mechanizmy uruchamiające hamulców dzielimy na:

  • mechaniczne

  • hydrauliczne

  • pneumatyczne

  • hydrauliczno - pneumatyczne

Niezależnie od konstrukcji poszczególnych mechanizmów układy hamulcowe powinny odznaczać się:

  • niezawodnością

  • dużą skutecznością działania

  • powinny zapewnić taki rozkład sił hamowania, żeby proces hamowania nie powodował utraty stateczności pojazdu

  • powinien być łatwy w obsłudze, a wysiłek kierowcy związany z jego uruchamianiem powinien być jak najmniejszy

W porównaniu z hamulcami szczękowo - bębnowymi, hamulce tarczowe mają wiele zalet, a mianowicie:

  • korzystniejszy rozkład nacisków na powierzchni przylegania elementów ciernych do tarczy, dzięki czemu równomierniej zużywają się okładziny

  • możliwość stosowania znacznie większych nacisków jednostkowych między współpracującymi elementami

  • całkowita równowaga sił osiowych

  • dobre warunki chłodzenia

  • łatwa regulacja luzów i łatwa wymiana zużywających się elementów ciernych

  • znacznie mniejszy ciężar

  • mniejszy moment bezwładności mas wirujących

Centrum hamulcowe ATE

Opony + Autoserwis

mechanik samochodowy wrocław
mechanik samochodowy wrocław