mechanik samochodowy wrocław
mechanik samochodowy wrocław
ASK Serwis Facebook
mechanik samochodowy wrocław
ASK Serwis Google
ASK Serwis Instagram
ASK Serwis Yelp

ASK Serwis 

Serwis Samochodowy Wrocław

Chcesz zapytać o cenę? 
Umówić termin?

ZADZWOŃ

Ustawianie zbieżności Wrocław geometria kół Wrocław

Źle ustawiona zbieżność kół Wrocław

„geometria kół Wrocław" może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu. Chociaż nie jest to obowiązkowe, warto czasami dokonać pełnej kontroli kątów zawieszenia kół. Do zachowania przyczepności na drodze podczas poruszania się samochodem nie wystarczą sprawne hamulce i przepisowa prędkość. Równie ważne jest regularna wymiana opon, aby były one dostosowane do panującej pory roku oraz właściwie ustawiona geometria kół.


Właściciele samochodów zbyt często lekceważą prawidłowe ustawienie zbieżności kół Wrocław w swoich pojazdach. Nawet kupując używany samochód, rzadko kiedy przed podpisaniem umowy decydują się na sprawdzenie „geometrii”. Ma ona ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, sterowalność auta, jego stabilność i szybkość zużycia ogumienia.

 

Geometria kół Wrocław

Koła przednie

Najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych i dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. W naszej rzeczywistości należałoby sprawdzać geometrię kół przednich przed rozpoczęciem każdego sezonu letniego. Przy zakupie używanego samochodu należy to zrobić od razu. Najpierw jednak trzeba sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu, a potem dopiero sprawdzamy geometrię. Jest to niewielki wydatek, a właściwa geometria kół przednich poprawi bezpieczeństwo jazdy i uchroni przed przyspieszonym zużyciem opon.


Cztery kąty

Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.

 

Sprawdzaj co roku

Zawsze przed zakupem używanego samochodu radzimy sprawdzić geometrię kół oraz rutynowo raz w roku przed rozpoczęciem sezonu letniego. Geometrię sprawdzamy w wyspecjalizowanym, wyposażonym w odpowiedni sprzęt warsztacie. Jest to niewielki wydatek, ale wart poniesienia, ponieważ zle ustawiona zbieżność ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.


HUNTER WA130 z kamerami HS401 (HawkEye) jest już trzecią generacją systemu pomiarowego geometrii kół i osi pojazdów korzystającą z nowoczesnej optycznej techniki pomiarowej. Technika ta jest realizowana przez cztery cyfrowe kamery wideo współpracujące z tarczami (głowicami pasywnymi) oraz konsolą wykorzystującą komputer PC.

Charakterystyczna dla tego produktu jest baza programowa czyli oprogramowanie robocze, ono bowiem decyduje o zakresie pomiarów, czasie potrzebnym do przeprowadzenia procedur.

Szereg rozwiązań stosowanych w programie jest opatentowanych, co dodatkowo wyróżnia ten produkt na tle innych. Dotyczy to m. in.:


Ø WINTOE - regulacja zbieżności osi przedniej bazująca na prawidłowym ustawieniu koła

kierownicy,

Ø CAMM - procedura regulacji kąta PK i WSZ wyliczająca optymalne położenie regulowanego

sworznia lub grubość instalowanej podkładki,

Ø SHIMMSELECT - regulacja kąta PK i zbieżności osi tylnej z wykorzystaniem specjalnych

podkładek,

Ø EXPRESS ALIGN - procedura porządkująca czynności w trakcie regulacji kątów, pomijając

wartości znajdujące się w granicach tolerancji optymalnie organizuje procedurę z uwzględnieniem

wszelkich wymogów technologicznych,

Ø FASTER CASTER - szybka procedura pomiaru kątów WSZ, PSZ, PK realizowana przy niewielkim skręcie kół

Ø WHEEL OFF - procedura umożliwiająca regulację kątów PK i WSZ przy zdemontowanych kołach pojazdu,

Ø LIVE RIDE HEIGHT - automatyczny pomiar prześwitu poziomego i pionowego z wykorzystaniem dodatkowych tarcz mocowanych do krawędzi nadwozia,

Ø SBDA - pomiar i prezentacja wzajemnego położenia poziomego i przestrzennego płaszczyzn: osi

obrotu czterech kół i nadwozia,

Ø SYMMETRY ANGLE MEASUREMENTS - pomiar położenia osi w pojeździe prezentowany graficznie z możliwością zamiany miary kątowej wyników na metryczną


Symptomy źle ustawionej zbieżności Wrocław:


  • szybsze zużycie poszczególnych elementów układu kierowniczego,
  • przedwczesne i nierównomierne zużycie ogumienia,
  • obniżona przyczepność pojazdu,
  • podwyższone zużycie paliwa,
  • zmniejszenie komfortu kierowania.


Kiedy należy ustawić zbieżność kół:


  • minimum jeden raz w roku, najlepiej po sezonie zimowym
  • zawsze przy kupnie używanego auta (w ramach przeglądu)
  • po wymianie elementów zawieszenia lub układu kierowniczego
  • po stłuczce lub wypadku
  • przy nierównomiernie zużywających się oponach
  • przy problemach z prowadzeniem auta
  • przy nieprawidłowym ustawieniu kierownicy

Zbieżność i Geometria kół Wrocław

Opony + Autoserwis

mechanik samochodowy wrocław
mechanik samochodowy wrocław