„geometria kół Wrocław" może być niebezpieczna dla jazdy, a w najlepszym przypadku będzie niszczyć niektóre elementy samochodu. Chociaż nie jest to obowiązkowe, warto czasami dokonać pełnej kontroli kątów zawieszenia kół.
Właściciele samochodów zbyt często lekceważą prawidłowe ustawienie zbieżności kół Wrocław w swoich pojazdach. Nawet kupując używany samochód, rzadko kiedy przed podpisaniem umowy decydują się na sprawdzenie „geometrii”. Ma ona ogromny wpływ na bezpieczeństwo jazdy, sterowalność auta, jego stabilność i szybkość zużycia ogumienia.
Koła przednie
Najważniejsza jest zbieżność i kąt pochylenia kół przednich, ponieważ na naszych wyboistych i dziurawych drogach najłatwiej ulegają rozregulowaniu. W naszej rzeczywistości należałoby sprawdzać geometrię kół przednich przed rozpoczęciem każdego sezonu letniego. Przy zakupie używanego samochodu należy to zrobić od razu. Najpierw jednak trzeba sprawdzić i wyeliminować luzy w zawieszeniu, a potem dopiero sprawdzamy geometrię. Jest to niewielki wydatek, a właściwa geometria kół przednich poprawi bezpieczeństwo jazdy i uchroni przed przyspieszonym zużyciem opon.
Cztery kąty
Najważniejsze w geometrii są cztery wartości: kąt pochylenia kół, kąt pochylenia sworznia zwrotnicy, kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy oraz zbieżność kół. Jeżeli ustawienie kół jest niewłaściwe, następuje wówczas szybkie, nierównomierne zużywanie się ogumienia. Pochylenie i kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy decyduje natomiast o stabilności samochodu w czasie jazdy, wpływa bowiem na jego sterowalność. Nieprawidłowe wyprzedzenie sworznia zwrotnicy powoduje niestabilność auta w czasie jazdy. Właściwa zbieżność kół zapewnia uniknięcie poślizgu bocznego, poprawia w ogóle stabilność kierowania oraz zapobiega nadmiernemu zużyciu ogumienia.
Sprawdzaj co roku
Zawsze przed zakupem używanego samochodu radzimy sprawdzić geometrię kół oraz rutynowo raz w roku przed rozpoczęciem sezonu letniego. Geometrię sprawdzamy w wyspecjalizowanym, wyposażonym w odpowiedni sprzęt warsztacie. Jest to niewielki wydatek, ale wart poniesienia, ponieważ zle ustawiona zbieżność ma bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy.
HUNTER WA130 z kamerami HS401 (HawkEye) jest już trzecią generacją systemu pomiarowego geometrii kół i osi pojazdów korzystającą z nowoczesnej optycznej techniki pomiarowej. Technika ta jest realizowana przez cztery cyfrowe kamery wideo współpracujące z tarczami (głowicami pasywnymi) oraz konsolą wykorzystującą komputer PC.
Charakterystyczna dla tego produktu jest baza programowa czyli oprogramowanie robocze, ono bowiem decyduje o zakresie pomiarów, czasie potrzebnym do przeprowadzenia procedur.
Szereg rozwiązań stosowanych w programie jest opatentowanych, co dodatkowo wyróżnia ten produkt na tle innych. Dotyczy to m. in.:
Ø WINTOE - regulacja zbieżności osi przedniej bazująca na prawidłowym ustawieniu koła
kierownicy,
Ø CAMM - procedura regulacji kąta PK i WSZ wyliczająca optymalne położenie regulowanego
sworznia lub grubość instalowanej podkładki,
Ø SHIMMSELECT - regulacja kąta PK i zbieżności osi tylnej z wykorzystaniem specjalnych
podkładek,
Ø EXPRESS ALIGN - procedura porządkująca czynności w trakcie regulacji kątów, pomijając
wartości znajdujące się w granicach tolerancji optymalnie organizuje procedurę z uwzględnieniem
wszelkich wymogów technologicznych,
Ø FASTER CASTER - szybka procedura pomiaru kątów WSZ, PSZ, PK realizowana przy niewielkim skręcie kół
Ø WHEEL OFF - procedura umożliwiająca regulację kątów PK i WSZ przy zdemontowanych kołach pojazdu,
Ø LIVE RIDE HEIGHT - automatyczny pomiar prześwitu poziomego i pionowego z wykorzystaniem dodatkowych tarcz mocowanych do krawędzi nadwozia,
Ø SBDA - pomiar i prezentacja wzajemnego położenia poziomego i przestrzennego płaszczyzn: osi
obrotu czterech kół i nadwozia,
Ø SYMMETRY ANGLE MEASUREMENTS - pomiar położenia osi w pojeździe prezentowany graficznie z możliwością zamiany miary kątowej wyników na metryczną