Regenerując pompy wtryskowe wykorzystujemy tylko i wyłącznie oryginalne części zamienne. Procedura naprawy przebiega według ściśle określonych zaleceń producenta pompy. Aby uruchomić linię do naprawy pomp musieliśmy spełnić wiele restrykcyjnych warunków wymaganych przez ich producentów. Pompy obsługiwane są na specjalnie do tego celu zaprojektowanych i wyposażonych stanowiskach, które zapewniają utrzymanie odpowiedniej czystości i precyzji podczas montażu wszystkich części.
Proces naprawy rozpoczyna się od odczytania zawartości pamięci sterownika pompy i weryfikacji zapisanych błędów. Następnie demontowane są elementy składowe pompy oraz przeprowadzana jest kontrola części mechanicznych. Podczas naprawy pompy wymieniane są wszystkie kluczowe elementy pompy, m.in.: sterownik elektroniczny, czujnik hallotronowy, pompka wstępna (zasilająca), przestawiacz kąta wtrysku, tłoczki wysokiego ciśnienia, głowica czy obudowa. Po zamontowaniu nowych części pompa trafia na stół probierczy Bosch EPS 815 z przystawką VPM844. Tam przeprowadzany jest w pełni automatyczny proces testu i kalibracji parametrów jej pracy. Pozytywny wynik tego procesu gwarantuje zachowanie odpowiednich wartości dawki paliwa i kąta wtrysku w całym zakresie prędkości obrotowej i obciążenia silnika.
Należy zaznaczyć, że pompa VP 44 ze sterownikiem PSG 16, której charakterystyczną cechą są dwa przyłącza elektryczne znajdujące się na przeciwległych końcach sterownika, nie podlega naprawie. Firma Bosch nie prowadzi dystrybucji oryginalnych części zamiennych i nie udostępnia procedur naprawczych do tego typu pomp.