48 695 140 211

Uważa się, że tłumik samochodowy to jedna z najszybciej rdzewiejących części pojazdów. Choć zakłady, które produkują części samochodowe, swoje elementy układu wydechowego reklamują jako najlepsze i trwałe, nikt tak naprawdę nie jest w stanie zagwarantować ich długiej żywotności. Z tego też powodu gwarancja na tłumiki nie jest udzielana. Okres, w którym może dojść do korozji tego elementu jest różny. Wszystko uzależnione jest od stopnia uszkodzeń mechanicznych oraz eksploatacji pojazdu. Nawet jakość paliwa i jakość dróg, po których porusza się pojazd, mogą wpłynąć na żywotność tłumika samochodowego. Jednocześnie warto mieć świadomość, że element ten ulega zużyciu nawet wtedy, gdy pojazd nie jest używany, lecz stoi w garażu. Przyjmuje się jednak, że okres żywotności tłumika wynosi 3-4 lata. Po tym czasie koniecznością jest weryfikacja stanu tego elementu i w razie potrzeby - dokonanie naprawy bądź wymiany.

 

Aby dobrze dobrać tłumik należy dopasować go do:

  • marki i modelu samochodu
  • roku produkcji
  • rodzaju nadwozia
  • należy wiedzieć czy samochód jest wyposażony w katalizator

Najlepsze tłumiki są wypełniane wełną stalową nierdzewną lub wełną typu e-glass. Dzięki temu układy wydechowe służą nam przez kilka lat. To dźwiękochłonne wypełnienie otacza wkład aluminiowy. Rura dolotowa powinna być wykonana ze stali aluminiowej. Niektóre typy są zakończone kielichem mocującym, który ułatwia montaż. W środku samego tłumika rura wykonana ze stali aluminiowej jest perforowana. Cały płaszcz tłumika również jest wykonany z tego samego materiału. Rury wylotowe mogą być bardzo zróżnicowane, niektóre firmy proponują "szycie na miarę".

 

Tłumik to element układu wydechowego samochodu, który służy eliminacji drgań, fali akustycznych i hałasu wydzielanego przez samochód. Liczbę tłumików w układzie wylotowym dobiera się ze względu na właściwości tłumienia hałasu przez różne tłumiki. Zwykle stosuje się dwa lub trzy tłumiki wylotowe.

Tłumiki samochodowe wykonane są z blachy (3mm) oraz pokryte są powłoką aluminizowaną(2-3mm) która chroni przed wysoką temperaturą nawet do 600 0C. Takie tłumiki nie wymagają żadnych zabiegów obsługowych, nie ma też ustalonych cykli wymiany, ponieważ jego trwałość zależy od sposobu i warunków eksploatacji samochodu. Usterki polegają najczęściej na mechanicznym (np. przez wyrzucane spod kół kamienie) lub korozyjnym przedziurawieniu tłumików.

Tłumiki

Created with Webwave CMS

Copyright 2015 Motor Auto Service

ASK Serwis Sp.z o.o.

Ul. Kochanowskiego 8a

51-601Wrocław

kom: 695 140 211

tel: 71 306 79 88

e-mail: biuro@askserwis.pl

ZAPRASZAMY DO SERWISU