48 695 140 211

Zasada działania turbosprężarki

Turbosprężarki jeszcze niedawno temu kojarzyły się wyłącznie z samochodami sportowymi z wyższej półki. A teraz? Niemal każdy rodzinny diesel może pochwalić się turbodoładowaniem. Urządzenie to nie dziwi już nawet w małym aucie miejskim. Powszechność tej techniki sprawia, że wielu kierowców zapomina, iż doładowane silniki wymagają "szczególnej troski". Złe traktowanie turbosprężarki zemści się prędzej czy później.
Do czego służy turbo?

Turbodoładowanie to nienowy wynalazek, ma już niemal 100 lat. Do seryjnych samochodów osobowych trafiło jednak znacznie później, dopiero w latach 70. Kiedyś stosowane było głównie w celu podniesienia osiągów samochodów sportowych lub umożliwienia pracy silników spalinowych na znacznych wysokościach. W autach współczesnych priorytety są najczęściej zupełnie inne - na pierwszym miejscu stawia się zmniejszenie zużycia paliwa, niższą emisję toksycznych spalin, lepszą elastyczność silnika. Turbodoładowane silniki pozwalają oszczędzać masę pojazdu. Silnik wolno ssący (bez turbo) o takiej samej mocy musi być dożo większy, waży nawet dwa razy więcej od silnika doładowanego, zwykle zużywa więcej paliwa.

 

PRZYCZYNY USZKODZEŃ

  • Zassanie ciała obcego z powietrza lub ze spalin (zanieczyszczony filtr powietrza),prowadzi do uszkodzenia łopatek wirnika. Użytkowanie turbosprężarki z uszkodzonymi łopatkami wirnika może prowadzić do poważniejszej awarii turbospręzarki,a nawet do uszkodzeń silnika.
  • Zanieczyszczony olej silnikowy lub złej jakości olej silnikowy, powoduje rysy na powierzchni wałka, łożysk,a także obudowy turbosprężarki. Dlatego przed zamontowaniem turbospręzarki zalecamy sprawdzenie oleju i ewentualną jego wymianę wraz z filtrem oleju.
  • Zbyt niski poziom oleju nie zapewnia odpowiedniego smarowania turbosprężarki.
  • Wprowadzanie silnika na wysokie obroty przy jego niedostatecznym rozgrzaniu, przyczynia się do przypalenia powierzchni łóżysk wałek zmienia barwę na fioletową).
  • Natychmiastowe zgaszenie silnika po intensywnej jeżdzie, doprowadza do zmniejszonego smarowania turbosprężarki.
  • Jeżeli silnik w Twoim samochodzie nie osiąga parametrów fabrycznych, przyczyną tego może być niedrożny układ wydechowy, filtr paliwa lub inna awaria np. elektroniczna.

UWAGA! Jeżeli dojdzie do pęknięcia wałka w turbosprężarce podczas pracy silnika, może to doprowadzić do samozapłonu (silnik wpada na wysokie obroty). Wyłączenie zapłonu nie przerwie pracy silnika, należy wtedy silnik zadusić przez włączenie najwyższego biegu przy jednoczesnym naciśnięciu pedału hamulca.

 

Nasza oferta to naprawa turbosprężarek, diagnostyka, regeneracja, montaż, demontaż, sprzedaż oraz skup turbosprężarek do samochodów osobowych, dostawczych, ciężarowych oraz do maszyn rolniczych i przemysłowych.

Naszym klientom oferujemy:

  • roczną gwarancję
  • bezpłatną diagnostykę
  • bezpłatny montaż-demontaż
  • fachowe doradztwo
  • szybką realizację zleceń

Pracujemy na specjalistycznym sprzęcie oraz na nowych, oryginalnych częściach zamiennych.

Turbosprężarki

Created with Webwave CMS

Copyright 2015 Motor Auto Service

ASK Serwis Sp.z o.o.

Ul. Kochanowskiego 8a

51-601Wrocław

kom: 695 140 211

tel: 71 306 79 88

e-mail: biuro@askserwis.pl

ZAPRASZAMY DO SERWISU