Chcesz zapyta膰 o cen臋? 
Um贸wi膰 termin?

ZADZWO艃

Zaw贸r EGR (Exhaust Gas Recirculation) uk艂ad ten ma za zadanie zmniejszenia zanieczyszcze艅. Zasada dzia艂ania uk艂adu polega na ponownym doprowadzeniu spalin do kolektora ss膮cego, dzi臋ki czemu zmniejsza si臋 emisja tlenk贸w azotu (NOx). Ilo艣膰 spalin powracaj膮ca do kolektora ss膮cego jest zale偶na od aktualnego obci膮偶enia silnika, gdy obci膮偶enie jest wi臋ksze to zaw贸r EGR si臋 przymyka a偶 do ca艂kowitego zamkni臋cia w okolicy 2500-3000obr.

 

Mo偶na powiedzie膰 偶e EGR jest dla w艂a艣ciciela pojazdu niezbyt przyjaznym elementem. Awaria uk艂adu, najcz臋艣ciej polegaj膮ca na zaci臋ciu si臋 EGRa w pozycji otwartej mo偶e by膰 por贸wnana do nieszczelno艣ci w uk艂adzie dolotowym. Samoch贸d bardzo mocno kopci, najcz臋艣ciej ECU przechodzi w awaryjny tryb pracy a w niekt贸rych przypadkach silnika nie mo偶na odpali膰 albo ga艣nie on natychmiast po odpaleniu. W samochodach z filtrami cz膮stek sta艂ych awaria EGR mo偶e doprowadzi膰 do zapchania filtra a w niekt贸rych przypadkach do jako ca艂kowitej awarii. Dodatkowa wad膮 EGR jest zanieczyszczanie uk艂adu dolotowego.

 

Podobnie jak w przypadku filtr贸w DPF, zaw贸r EGR sprawia wi臋cej problem贸w w samochodach u偶ytkowanych w trybie miejskim.

Gdy zaw贸r EGR zaczyna sprawia膰 k艂opot i od czasu do czasu pojawia si臋 b艂膮d P0400 w pierwszej kolejno艣ci mo偶na go wyczy艣膰 ze szlamu, jakim jest ubrudzony poniewa偶 nadmiar mieszanki sadzowo-olejowej mo偶e powodowa膰 przycinanie si臋 uk艂adu. Jednak czasem zaw贸r nadaje si臋 tylko do wymiany na nowy.

Zaw贸r EGR Wroc艂aw

Opony + Autoserwis

biuro@askserwis.pl

+48 695140211